lördag, december 20, 2014

En Lördag innan Jul......

Hallo
 
Lördag kväll och snart
ska det smaskas revben och vitlöks bröd.
 
Men först sak jag lägga mig i badet en stund
och få lite värme på min
onda nacke.
 
(har en rejäl "låsning" i ryggen som sprider sig lite varstans ; )))
 

 
Kanske till och med får be min
blivande man om lite massage ; )
 
Annars har den lediga dagen gått åt till
nagel fix,köp av lite julblommor
och köpt det mesta av julmaten.
 
Så i morgon ska jag försöka laga det mesta
som kan göras i förväg.
Hur har ni det?
Har ni fixat julmaten än?
 
Nä nu blir det plurret.
Hörs i morgon ; )
 
 
 
 
 
Kram Thess
 


6 kommentarer:

anettan sa...

Låter inget kul med nacken, hoppas det känns bättre efter bad. Kram Anette

Sallys hus sa...

Huua nacken är inte kul att ha ont i.
Skulle tro att låsningen sitter nere mellan skulderbladen. Det brukar göra det när det låser sig..
Jag har ju varit hos kiropraktorn till ett värde av en utlandsresa senaste året så jag vet..:( Hoppas det blir bättre!
Prova att sträcka ut dig ordentligt...gärna om du kan ta tag i en stång och hänga så att du inte stödjer med fötterna i marken/golvet...

Här är det just maten som är kvar men vi har ju knytis så vi ska inte laga så mycket. Revben, potatisgratäng och skinka står på vår lista... och det fixar vi nog på tisdag. Annars är det mesta klart...första gången någonsin jag känner mig så cool...skööönt!
Kram Katarina

Helenas enkla vardag sa...

Inte kul med låsning i ryggen. Hoppas det gett med sig nu?! Lagar lite mat idag men lite får vänta till tisdag. Kram vännen Helena

Ekenäsliv sa...

Hej vännen!
Hu då, hoppas din rygg känns bättre nu??
Värme är ju alltid bra vid smärta. O kanske lite massage :)

Ja du, sova är inte ett privilegium tyvärr. Ligger du o grubblar?
Jag har fått en avslappningsövning för att komma ner i varv när jag ska sova, kanske vore något för dig med?

Du, jag vill nu önska dig o de dina en riktigt riktigt fin och GOD JUL!
Ha det så härligt ni bara kan.
Kramar Anna

Mittgodastefinaste sa...

Tittar in och önskar
G O D J U L!

Kram Jenny

Anonym sa...

Hoppas det känns bättre nu ...
GOD JUL ♡

/Kram