söndag, oktober 05, 2014

Ström avbrott & Äppelpajer........

där ja då har man lite lyse
här hemma igen då.
 
Var nämligen med om världens ström avbrott
för drygt 1 timme sedan.
 
Och precis när allt slocknade (hela bostads området)
Så ringer Janne
som varit ute och fiskat hela dagen.
 
 
 
-Vart är du ?frågar jag och tror att han sitter i bilen
på väg hem.
 
I HISSEN ......SOM PRECIS STANNADE !!!!!!
 
SHIIIIIT !!!!!! = ((((
 
 
 
Jag sätter mig och försöker ringa runt
för att försöka få klarhet i vad som hänt.
 
Gick så där kan jag säga!!!!
Konstant upptaget  Ö V E R A L L T ....
 
 
 
Men så plötsligt så kliver Janne in genom dörren ???
 
Då har han i sin tur försökt få kontakt med hiss service jouren.
 
(självklart upptaget där också ; )
 
Då hade han försökt få upp dörren själv
 
Likt Bruce Willis i någon Die hard film.....hi hi hi.
Och hade en sådan jäkla tur att han
precis kommit opp till vårat plan.
Snacka om tur !!!!!
 
 
 
Såå det var dagen lilla äventyr.
Tur att det händer lite i bland...... så att man inte får allt för tråkigt...menar jag. ; ))
 
 
 
Vad har ni gjort i dag?
själv har jag varit jätte duktig och slappat hela dagen
(väldigt duktigt för att vara just jag ; ))
 
Och bakat lite mini äppelpajer ; )))
 
Så att min super hjälte får lite gott efter maten....menar jag ; ))
 
 
 
 
 
 
Kram Thess
 


2 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Men jag dööööör så gott!
Tur det löste sig till slut, utan ström är ju inget kul att vara..
Kramar Anna

Husbilen Tuzzen sa...

Mmmm, äppelpaj!
Vilken tur att han kom ur hissen så snabbt ändå.
Kram Helén