onsdag, oktober 22, 2014

Ett väldigt intressant möte & detta mörker.......

Hej vänner !!
 
Nää det bidde ingen jympa för fröken
idag då hon vaknade och var
små snorig och lite hostig.
 
Inte sjuk på något sätt men lite synd att utmana ödet
när hon ska få sova hos mormor
på Lördag ; )
 
 
 
Så istället får vi en liten extra stunds mys
i soffan innan lägg dags.....och det är ju inget fel alls ; )
 
Mötet på Brottsoffer jouren jag var på i Måndags
var såå bra och jag fick verkligen
en helt annan bild av vad det egentligen handlar om.
 
För det första att det är en ideell förening
med enbart bidrag från sponsorer.
Endast kvinnan som föreläste är anställd
och då av Linköpings kommun.
 
 
 
Sedan finns det alltså i dags läget
15 personer som kontakt stöd via telefonsamtal
eller som kontakt stöd som  te,x kan följa med vittnen som stöd till
Tingsrätten.
 
Och här pratar vi alltså om 15 personer
4 kommuner !!!!!
det är ju för fan helt galet !!!!!
 
Man kan verkligen inte låta bli att bli förbannad
när man hör det.
Att det inte finns knappt något som helst stöd för ett brotts offer.
Men minsann huuuur mycket stöd som helst
för gärnings mannen.
(en massa olika program på anstalterna bl,a )
 
Så nu vet ni hur det ligger till med den saken ; ))
 
Men nu tänker jag ta kväll minsann.
 
Bildernas kvalité idag kan verkligen
diskuteras men som sagt nu börjar dettta stäääändiga mörker
att ta över vårat avlånga land ; ))
 
 
 
 
Kram Thess
 
 
 


1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ja du det är märkligt ibland det där med hur det fördelas...
Tycker dina bilder är jättefina!
Men mörkt är det, så in nordens...
Hade jag haft pippis kappsäck hade jag bokat en resa BUMS!
Tack för din omtanke vänne, har iaf fått lite svar på varför min mage krånglat så..
Nähä, nu fortsätter bönderna straxt! :)
Kraaaam Anna