onsdag, september 10, 2014

Potatisen ja.......?

Kommer ni ihåg att jag fick ner
min potatis ute i kolonin
aaaaaalldeles för sent och skämtade om
att ox ingen färsk potatis till midsommar...
 
....men kanske till kräftskivan om jag har tur ; ))
 
Och vad hände ?????
 
Har TOTALT glömt bort den !!!!!
Men så i Lördags när vi
kom ut till kolonin så skulle jag börja gräva
i pallkragarna.
 
Och jag kan säga att blasten var i princip obefintlig
och helt ihop torkad ; )))
 
 
Men jag tänknte att jag kan väll göra ett försök
och se om det finns nåååågonting i jorden.
 
Och det var väll en himlas tur !!!!
 
SHIT VAD MYCKET POTATIS DET VAR = )))))
 
 
 
 
Och den smakade dessutom himmelskt...
och då är inte jag direkt någon potatis älskare ; ))
 
Men i kväll då blir det inga polletäter
utan taco.....
...nää jag vet att det inte är fredag ; ))
 
Men vad då?...det är ju lill-lördag =)))
 
 
 
 
 
Kram Thess
 
 


5 kommentarer:

jannice lindell sa...

Vilken lycka att få upp potatis nu i landet... Måste varit extra gott! Kram

Helenas enkla vardag sa...

Det där hade jag också kunnit skriva igår rakt av. Fick ju också ner potatisen sent och nu för någon vecka sedan började vi ta upp skörden. Här körde vi taccos igårkväll också. Kram Helena

Husbilen Tuzzen sa...

Tänk vad som gömmer sig i myllan. Fantastiskt!
Kram Helén

Sallys hus sa...

Hej sötaste Thess!
Men ååå wooow... va coolt.
Att dra upp egenodlat är ju det bästa som finns.
Jag sådde ingenting i år..inte en endaste liten morot.. Det får bli till nästa år..;)
Kram Katarina

Home2tiny sa...

Riktig lyx att få plocka upp egenodlad potatis o njuta av. Ha en skön helg. Kramisar Tina