fredag, september 12, 2014

Jag bli helt puckad........

Alltså det är inte klokt
hur knäpp jag blir av att INTE få sova.
 
J gick upp klockan 04.00 i morse för att börja jobba kl.05.00
( pga av en kollegas misstag
så att om han inte ville jobba över en
fredag så hade han inte så mycket val.)
 
Det fina är att det var MIN LEDIGA dag
och det var JAG som fick gå upp
1 timme tidigare än vanligt.
 
 
 
Det hade kanske varit ok om det inte var för
att det har varit en skit tuff
jobb vecka även för mig.
 
Men till saken hör ju att när jag går upp vid 04.00
Ja då vaknar jag till och kan för mitt liv
INTE somna om !!!!!!!!
 
Så där ligger jag och tittar i taket = (((
Och blir ju bara mer och mer förbaskad för att jag inte kan somna om.
 
Så efter att ha lämnat Ella i skolan
och tagit en rejäl promenad för att överhuvudtaget vakna
så blev det lite mysfrulle i soffan.
 
 
 
 
Och till grejen hör att jag verkligen blir
helt puckad av att inte få sova.
jag glömmer precis allt.
 
* Ellas jympa påse
 
* 3 grejer i mataffären....fast dom stod på lappen
 
* Tvättiden i källaren (tack och lov var det ingen efter ; )
 
* Och dessutom kom jag precis på att jag inte ätit någon lunch i dag ?


Men nu är det kväll och här festar vi till det med lite Jansson köttbullar ; )))

Och vet ni.....i morgon är en annan dag ; ))

Ha en fin fredag kväll....och i morgon sak jag inte gnälla ; ))


 
 
 
 
 
Kram Thess
 

4 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så typiskt att du inte kunde sova när du fick det! Mysigt med frukost i soffan alla fall. Hoppas att du får en lång sovmorgon imorgon, kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Verkar vara ett vanligt fenomen stt vakna för tidigt och inte kunna somna om. Jag hade så under flera år, men under det senaste året när jag varit hemma mycket sover jag som en stock. Hoppas du får sova i morgon bitti.
Kram Helena

Ekenäsliv sa...

Ja hua hua för för lite sömn... Gick upp kl 4 igår, men det var ju för en god sak så att säga. Men jag däckade verkligen på tågen på väg hem sen kan jag säga, jösses sååå trött.
Så nu är det skönt med en helg framför sig!
Sov gott när det är dags vännen!
Kram kram Anna

jannice lindell sa...

Ibland blir det tokigt..
Inte kul när man glömmer saker.
Jag vet hur det kan vara..

Jobbigt att inte kunna somna.
Sådär var jag förut.
Låg och glodde i taket.
Men sen sa en till mig att inte titta i taket och bara blunda istället.
Inte tänka på något jobbigt för då stressar man och kan inte sova.
Inte kolla på klockan för man får panik över hur mycker klockan är osv..
De var tufft i början men nu kan jag somna fort om,om jag skulle vakna.