söndag, augusti 24, 2014

Nu är det bokat......

Hör ni den där helgen gick fort
kan man säga....
Tyckte nyss jag satt där
i min soffa i fredags kväll med
en skål ostbågar i knät ; ))
 
 
Och nu är det snart dags att
placera den "lilla" rumpan på
samma ställe.
Men denna gång med en Ceasar sallad ; ))
 
 
Så i dag var det då äntligen dags för oss
att titta på en lokal för
vigseln och middagen.
 
Japp det blir på samma ställe!
 
Nämligen här på.....
 
 
Sörstad Herrgård
 
Det ligger såå vackert mitt ute på landet
och ändå bara 10 min med bil från
centrala Linköping.
 
Bara hela den lång allén upp till Herrgården
kan ta andan ur en.
 
 
 
 
 
 
( Tillhörande Magasin som man också kan ha som festlokal )
 
Tanken är middag och fest
inne i huvudbyggnaden och själva
vigseln i denna gigantiska trädgård...
 
 
 
 
 
 
 
( Och där kommer det minsann en liten gräsklippare )
 
 
 
 
Och där framme strax innan
bryggan som går ut till den lilla ön i dammen
kommer själva vigseln att vara = S
 
 
 
 
Nu är det bara datumet som ska spikas...
och det ska helst vara klart i kväll
så att vi kan boka klart allt i morgon.
 
 
 
 
Sedan känns det som om man kan andas ut lite
innan det är dags att börja tänka på detaljer ; ))
 
Men nu är det dags för mat.....och som sagt soffan igen ; ))
 
 
 
 
 
 
Kram Thess
 


7 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Gud jag blir alldeles pirrig för er skull. Gud så fint och det kommer bli helt perfekt på det stället ni valt. Håller med om att det ser så fint ut. Spänningen ökar. Kram Helena

Sallys hus sa...

men åååå vilket ställe!
det där kommer bli höjden av romantik och jag tycker minsann att du kan ta o sälja ett antal bloggbiljetter så vi kan få vara lite smygpapparazzis och gråta i busarna och föreviga allt på 10000 bilder...;)
Jiiiises så magiskt det kommer att bli!
Kraaaaaaaaaam Katarina

♥ Fyra årstider sa...

Men å vännen vi var ju där i somras det är sååå fint!!!Gud vad roligt och så glad jag blir för er skull. Kram Lotta

Ekenäsliv sa...

Ååååå, det kommer bli som en saga!
Helt magiskt ju:)))
Jag är innne på Katarinas linje med. Jag kommer stå i kö för en biljett och knäppa så många bilder så det bara rasslar i kameran;-)))
Natti natt!
Kram Anna

Gabriella sa...

Åh så vackert! Underbart verkligen, vilken fin plats ni valt.
Kram

Husbilen Tuzzen sa...

Å vad mysigt det ser ut. Det kommer säkert bli en toppendag!
Så du bor i närheten av Linköping alltså :-). Det gör jag också.

Kram Helén

Home Bohemia sa...

Så vackert ställe ni valt. Lycka till med er planering...så spännande:) Kram