lördag, augusti 16, 2014

40 års fest & Godaste muffins baket......

Lördag lunch...
och jag sitter fortfarande i pyjamas ; )))
 
Vissa dagar går det bara inte att
komma ur mys träsket....så är det ; )
 
Men nu  M Å S T E  jag verkligen
för om knappt 2 timmar kommer
2/4 ur fantastiska 4:an
hit på lite fördrink och hemligt "pyssel".
 
Den tredje 4:e delen fyller nämligen
 
40 år i morgon
 
 och i kväll är det STORT
40 års kalas som väntar.
 
För min del blir det dessvärre en ganska så
lugn sådan efter som jag fortfarande
går på Ipren och känner
mig ganska risig = (
 
(Åkte ju såklart på Ella skit
som hon hade förra veckan )
 
Men ibland får man bita ihop
och köra ändå ; )
 
Men recept på väldans goda muffins....
 
....det ska ni såklart få ändå = ))
 
 
 
Banan & Nutella Muffins
 
* 50 gram smör
*1 ägg
*1 1/2 dl socker
*2 mogna bananer
*4 msk vispgrädde
*2 1/4 dl vetemjöl
*1 tsk vanilj socker
*1 tsk bakpulver
*1/2 tsk bikarbonat
*NUTELLA
 
 
GÖR SÅ HÄR:
 
1.  Sätt ugnen på 175 grader.
Smällt smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Skala och mosa bananerna och blanda ner moset
i ägg smeten tillsammans med smör och grädde.
 
2. Blanda mjöl med vaniljsocker,bakpulver
och bikarbonat.
sikta ner mjölblandningen i smeten
och RÖR den jämn och fin.
 
VISPA ALDRIG EN MJUK KAKA !!!!!!!!
 
3. Häll upp smeten i muffins formar ca 3/4 delar
och klicka i en klick nutella = ))
 
4. Grädda i mitten av ugnen i ca 12 min
(olika i olika ugnar så klart ; )))
 
5. Låt svalna en stund innan dom får svalna
helt på galler.
 
6. Pudra gärna med lite flour socker innan servering.
 
(om ni ens hinner bjuda på dom vill säga; ))
 
Lycka till !!
 
 
 
Nä mina vänner nu är det dags att hoppa in i duschen
och försöka ta tag i det ytter ; ))
 
Hoppas att ni alla får en fin Lördag
och lite extra till er alla nya
som hittat hit !!!!
 
Ni börjar bli riktigt många = ))
 
 
 
 
 
Kram Thess
 


1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Så gott det ser ut! Måste baka lite här hemma, killarna tycker det är för tomt i frysen ;) Kram Suss