tisdag, juni 24, 2014

Midsommar 2014

Hoppsan det blev visst nästan
en hela veckas blogg uppehåll ; ))
 
Nä det är ju som sagt det där med tiden......
 
Och just nu känns det i princip som att
tiden står still då det är nästan
4 veckor kvar till semestern......
 
Men...den som väntar på något gott ; ))
 
 
Midsommar då?
 
Jo den firades som sig bör ute i koloni stugan
med kransbindning,dans runt stången,lotterier,
fiskdamm och gratis glass till barnen = ))
 
 
 
Men först så klart frukost under äppelträdet
 
 
 
 
 
 
 
Väl hemma från dansen var det dags för dagens höjdpunkt......
......om man frågar mannen to be ; ))
 
 
 
 
Japp....Midsommat tårtan som jag
tipsade om i förra inlägget = ))
 
 
 
 
 
 
Som ni märker blir det mest bilder idag....
Men dom talar ju liksom sitt tydliga språk ; ))
 
Önskar er alla en skön vecka.....
 
Och jag lovar att bli en bättre blogg vän....
....både här och hos er ; ))
 
 
 
 
 
Kram Thess


7 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Å Thess, vilka bilder!!! Så underbart somriga o midsomriga:))
Vad jag längtar efter värme o sol nu. Jag menar tre-stegs raket nu liksom, linne, topp, kofta - hallå??? Det är ju sommar!!

Nåväl, snart kommer den, eller hur;) Nästa vecka på onsdag går jag på semester, trallalalalalaa!!!
Om jag längtar, jo då:)

Ha de gott vännen!
Kramar Anna

Gabriella sa...

Vilka härliga bilder, det såg ut som en underbar midsommar! Och åh så god tårtan såg ut. Tänk om man skulle köpa lite jordgubbar till helgen kanske:)

Hemma på Sjuan sa...

Härliga midsommarbilder! Och vi åt en liknande marängtårta på midsommarafton. Kram Suss

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilka underbara midsommarbilder, vädret var på er sida ser jag :) Det var det faktiskt här också som tur var.
Hoppas allt är bra med dig.
Stor kram
Jessica

fia sa...

Å vilka härliga bilder,och så smarrig tårta.
Håller med dig bilderna talar för sig själva . Så härliga .
Önskar dig en trevlig och mysig dag.
Tackar för en fin blogg.

Sallys hus sa...

Hej lilla smulan!
vilken fin midsommar ni firat och vilken fin blomsterflicka du har!
den midsommarstången var nog den finaste jag sett...
Å tårtan sen då...ojojoj så god den där är.. jag hittade receptet hos tina tidigare i våras och gjorde den på kalas...himmel så god den är!
Måste nog göra den igen snart.
Vilken tur för dig att du har sen semester för nu är det ju ruggigt kallt och det brukar vara varmare senare i sommar.
Du har en utmaning att hämta hos mig..;)
kraaaaaaam Katarina

Anna sa...

Vilka fina bilder och den där tårtan såg fantastisk ut :)