fredag, maj 30, 2014

Fin snickeri & Grannsämja....

Jodå visst blev det allt
lite fredags mys här i Onsdags ; ))
 
Till Ellas stora lycka = )))
Inte kanske för just det ätbara
med  det sk fredags myset.
 
Utan just för själva myset.....
 
Nu vaknade vi ganska tidigt allihopa
i går och utan att veta ordet av så satt vi i bilen
på väg ut till det
stora byggnvaruhuset..
 
 
 
Det handlades virke,gångjärn,
och lim.
Och till J´s stora lycka.......
En kap och geringssåg !!!!!!
 
Att se den lyckan i en 47 årig mans ögon = )))
Men nu har han pratat om
en sådan maskin i typ 4 år
så nu sa jag att är det någon gång du ska göra det
så är det nu!
 
( han är liksom inte så mycket för att förhasta sig om man säger så ; )))
 
Och det är ja bara att inse att allt blir
såå mycket bättre och går såååå mycket fortare
bara man har rätt grejer.
 
 
 
Mitt eget tillverkade avlastnings bord ; )
 
Så han fixade med sågning och klyvning
Ella lekte med grann flickan
och jag slank intill ena grannen och
pratade brödrecept och ros löss medel.
 
Och stod och pratade med andra grannen över staketet
om grässådd och stark öl ( utan inbördes ordning ; ))
 
 
 
Som ni ser så är det en sak kvar att riva...ha ha
Bara dörren kvar av det gamla förrådet.
Men får fungera som vinskydd tills vi
har tid att göra klart den sidan ; ))
 
 
Men när solen så sakta började sjunka
var det dags att åter igen
packa ihop och åka hem
för att ta lite kväll.
 
Klämdag i dag.....för många....
men inte för oss.
 
Hoppas att ni får en härlig dag mina vänner.
 
 
 
 
Kram Thess


5 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Vilka härliga bilder Thess!!
Ja, jag o dottern tillhör ju somliga då och mannen den andra kategorin. Så här har vi nästan precis vaknat så nu ska det bli frukost:)

Det där med verktyg känner jag väääl till. Om jag är kuddfetischist så är min man verktygsfetischist, ha ha ha.. Men visst, det är ju så att det går ju så mycket enklare o fortare med bra verktyg:)) Så jodå, vi har en sån vi med;-)))

Vilken härligt dag med massa sol. Här sken väl solen igår, men det blåste något så grymt. Idag är det inte så oligt... än iaf. Men jag ska fortsätta med de där skiiiiitiga fönsterna;-)))

Ha en bra dag nu vännen!
Kram kram Anna

Gabriella sa...

Vilka ljuvliga bilder! Åh så härligt det ser ut. Fint och trivsamt:)

Mittgodastefinaste sa...

Vilken mysig dag! Och avlastningsbordet var helt fantastiskt!

Ha en lika underbar söndag nu också!

Kram Jenny

Home2tiny sa...

Ja det är allt något speciellt med verktyg o män...känner igen den där blicken hos en viss Mr C också. Härliga bilder från er mysiga dag. Kramisar Tina p.s synd att vi inte bo närmare varandra, rottingsoffan hade du gärna fått om du velat haft den, får inte plats hos mig......

Sallys hus sa...

Ååå så härliga bilder..som vanligt ju... det där stället vill man allt få se i verkligheten..;)
Fnissar..ja det är verkligen nåt konstigt med män och verktyg.. de får den där blicken som bara en liten pojke som just fått en ny leksak kan ha...haha... fast sant är det att med rätt grejer går allt så mycket fortare och lättare..
Ha en fin eftermiddag!
kram Katarina