lördag, mars 29, 2014

Brunch & Letande.....

Jo men den här Lördagen
började ju bra...
 
Vakna upp i en ren bäddad säng
med solen som
strömmar in genom sovrums dörren.
Kan ju få vem som helst
att bli på ett strålande humör =))
 
 
Årets första pellisar har tagit
plats i köksfönstret.
 
Och efter att jag gjort mig i ordning
lite snabbt så var det
bara att hoppa upp
på cykeln och bege sig ner på stan
för att möta upp
 
Fantastiska Fyran
för en härlig brunch !!!!
 
Och shit vad vi åt.....har inte
ätit en matbit sedan dess så nu är det snart
dags att fixa lite Lördags gott ;))
 
(tyvärr glömde jag kameran hemma
i all hast =((   )
 
Fick jätte fina blommor
och presesntkort
på en skönhets salong här i stan.
 
 
 
Och när jag kom hem så var Ella på
väg ut för att leka med en kompis så jag och J
passade på att åka och handla mat
och blommor som ska planteras
ute i kolonin i morgon =))
 
 
Lite bilder i från köket i dag.
 
Meen....den här Lördag kvällen slutatde
lite konstigt..och faktiskt ganska otäckt =S
 
J gick bort för att hämta Ella vid 17.30 hos hennes kompis
ett par hus bort men när dom kommer tillbaka
så är dom alldeles upprivna ????
 
Då har alltså flickan som Ella lekt med
och en annan tjej helt plötsligt bara försvunnit.....?
 
Dom är alltså borta på 30 sekunder och  I N G E N
vet vart dom är ????
Efter 45 min är vi till slut 6 vuxna och 3 st barn
som letar  Ö V E R A L L T !!!!!
 
 
 
Den fina keramik kannan i från Västergården
är en 40-års present från min pappas sambo.
 
 
Men när den ena mamman och jag till slut beslutar oss för att
ringa polisen så kommer den ena av dom springandes.
 
Vart dom varit???
 
"Vi har matat kaniner"
 
Så jag springer (jaa ni läste rätt ;))
för att hämta den andra flickan för att till slut
kunna över lämna henne till en rejält
orolig mamma ;)
 
Tänk....bakom ett ända hus som vi inte letat bakom.....
där var dom....hela tiden =)
 
Slutet gott allting gott
Men fy för att inte veta vart dom var någonstans.
Det hinner gå många tankar i huvudet under den tiden =((
 
Men nu är vi hemma och det är dags för middags fix
.
Hoppas att ni har en riktigt fin helg mina vänner !!!!
 
 
 
 
 
Kram Thess


1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken tur att barnen kom tillrätta! Känner igen det där....
Så fint med pelargoner. Kram Stina