söndag, oktober 27, 2013

Hur svårt kan det vara ?? ;))

Tre långa lediga dagar
har jag haft !!!!
 
Skönt???......absolut och 
välbehövligt både för kroppen,knoppen
och framför allt rösten ;))
 
Rösten är tillbaka om en lite sexigare än vanligt.
(något min man påpekade med en glimt i ögat minsann ;))
 
Men i morgon ska det bli riktigt kul att gå till
jobbet igen känner jag =)))
 
Helgen då då....
Jo traditionell mys frullen till att börja med.
 
 
 
 
Sedan var det dags för ännu ett kalas för lilla fröken här hemma.
Denna gången var det på busfabriken !!!!
En solklar favorit för dom små.
 
J och jag passade under tiden på att fixa lite ute i kolonin
med att kratta löv och plocka upp
dom (förhoppningsvis) sista äpplena !!!
 
På kvällen var vi rätt trötta och möra
allihopa så det blev helt enkelt taco rester
och lite lördags snask framför
premiären av "Så mycket bättre"
Kan säkert bli bra i år också men är tveksam till
att dom kan slå fjol årets ;))
 
 
Årets rätt så söta pumpa =))
 
 
Söndagen började i alla fall med att
vi kommit ihåg att ställa tillbaka klockorna ;)
 
Följdes av även här en riktig brak frukost
och fortsatte med att jag fick ett ryck
och minsann skulle testa på att göra en Budapestrulle...
 
Allvarligt....hur svårt kan det vara !!!
och nää det var faktiskt inte det....
 
 
 
Och mycket lägligt kom pappa och Birgitta
förbi på lite förmiddags kaffe ;)
 
 
 
 
Sedan har dagen varit väldigt lugn...
En sväng till RUSTA och köpte läsglasögon
plus en alldeles för liten matta ;)))
(blir en sväng till med andra ord)
 
Har även målat om en grej här hemma i helgen....
Men det mina vänner tar vi i morgon ;)))
 
Men nu är det hög tid för Solsidan
följt av ett par härliga avsnitt av
"Sons of anarchy"
(gör absolut ingenting om jag skulle råka drömma
om mr Jax Teller i natt ;))))
 
 
 
 
 
 
 
Kram Thess
 
 


11 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hallå pinglan!!!
Nu måste du sluta alltså. Ska jag sitta här kväll efter kväll och sukta efter dina faaaaaaaaaaaaantastiska bakverk. För ärligt, även om du sägen, hur svårt kan det vara så känns det inte lika enkelt för mig att "slänga ihop" en budapestrulle;-) Men jag gillart och skulle gärna smaka vet du;-)
Tyckte att Så mycket bättre var kanon igår, men visst, det blir vääääääääldigt svårt att slå förra årets.
Ha en fin kväll snäckan!
Kraaaaaaaaaam Anna

Helenas enkla vardag sa...

Vilken härlig helg du haft, sexy women!! Vi ska kolla Bron, den tycker jag är så himla bra.
Vart har du fått tag i brickan?
Kram Helena

Mittgodastefinaste sa...

Jag måste också prova att baka Budapestrulle! Tack för inspirationen, jättefina helgbilder!

Jobbigt att vara av med rösten, jag var också det för ett par veckor sedan. Svårt att vara tyst och vila rösten framförallt...

Kram Jenny

Charlie sa ... sa...

Du är fenomenal! En Budapestrulle bara så där ;)

Vackert, skönt, mysigt....er helg låter jättehärlig!

KRAM <3

TITTILINA sa...

Den ser fantastisk ut! Du kan du!
Jag hänger framför tv´n varje torsdagkväll och kollar på när det bakas med Tilde och kompani. Oj vilken inspiration!


Kram

Birgitte og Kaffekoppen sa...

Ser så fint og hyggeligt ud. Glæder mig til at vende tilbage. :-)
Klem
Birgitte

Mirre Syr sa...

Uj,uj Budapestrulle!!Vilka bakverk du frestar oss med! :)

Home2tiny sa...

Men gud så sugen jag blev på Budapestrulle det får nog bli en sådan till helgen. Skönt att du mår bättre o en whiskeyröst kan allt vara lite sexigt......Kramisar Tina

Enkel stil sa...

Så fin budapestrulle. Det skull jag kanske prova en dag. Men först får det bli äpplepaj på äpplena från svägerskans koloni. Kram Anita

Bara Sara sa...

Wow så mycket fina bilder - härligt ljus också!! Jag kollar Bron om söndagarna efter Solsidan - rysligt spännande! Kram Sara

Villa Vinkelhaken sa...

Men det där bakverket såg ju bara såååå god ut! Härliga bilder du lägger ut! :)

Kram Jenny