lördag, oktober 05, 2013

Det blev fel....men en härlig fredag !!

Hej mina vänner !!!
Tittar in en snabbis denna Lördag kväll.
 
Här har det gått för runt i dag vill jag lova.
Efter en smarrig frukost gav sig J ner till stan
för att köpa slipmaskin och drivveds bets.
Ella lekte med en kompis här hemma och jag plockade,
fixade och gjorde lite fint här hemma.
 
Och när J kom hem blev det slipa av vill jag lova ;)))
SHIT vad det dammade ha ha ha !!!!
Och när detta äntligen var klart så var det dags för betsning !!!!
 
Men vad F¤#&%n betsen blev inte alls så där
ljusgrå och såg så där härligt sliten ut =(((
utan mera antikbetsad (precis som det jag precis slipat bort =(((  )
 
Så det där med före och efter bild känns liksom lite onödigt !!!
Får se om vi kan lösa det på något sätt.
 
Om det finns någon som har erfarenhet av drivveds bets så
hojta för guds skull ;)))
 
 
 
Och så dagen i går då !!!
Joo vi hade så mysigt och roligt hemma hos Lotta
och hon bor verkligen i en liten dröm
där ute i skogen.
 
God mat och mycket skratt och flams
precis som en härlig fredags eftermiddag borde vara ;))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Thess
 
 
 
 
 
 
 


6 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så mysigt med bloggträff! Fint därhemma hos Lotta!
Men fy så tråkigt när det inte blev som ni tänkt er med betsen, hoppas det löser sig, kram Suss

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Har också testat det där med drivvedsbets ..och för mig fungerade det bara på helt obehandlade träplankor , då blev det grått och fint ...men slipade ett bord som varit oljat tidigare men det blev inget bra alls :( ...

kram
Pernilla

Helenas enkla vardag sa...

Låter som fredagen blev bättre än lördagen. Gud så tråkigt när man lagt ner en massa jobb så blir det inte bra. Hann ni måla allting klart också?
Lycka till hoppas det löser sig.
Kram Helena

Linnéa sa...

Får Bullerbyn i huvudet. Måste ju vara mysigt.

Bromans Bravader sa...

Vad mysigt det låter - har tyvärr ingen erfarenhet av drivvedsbets men har ett bord som jag ska slipa och betsa svart... hm.
Kram J

kråke sa...

Låter som en härlig dag:) Hmm...har målat ganska många grejer med järnvitriol som fått stå ute ett tag och sedan tagit in, då har det blivit bra annars tycker jag också att det är svårt att få till den där drivvedskänslan. Den första som hittar en bra produkt kan väl säga till;))

Kram på dig och mysig söndagskväll:)

kråke