måndag, september 16, 2013

Första höstdagen & Test kaka.....

God kväll
Ja i dag kom den.....HÖSTEN !!!
Ganska så varmt och skönt på morgonen
men redan när jag cyklade till jobbet så
började det att bli kallare.
 
På jobbet fick vi till och med ha dörren stängd
för att det blev för kallt.
Men vet ni.....jag tycker faktiskt
det är riktigt skönt med svalare luft =)
 
 
Bild tagen förra året...
 
I går gjorde jag ett litet test här hemma.
Hade köpt en färdig kakmix ( ibland kan det
vara bra att ha ett alternativ hemma i fall det kniper;))
i mataffären men tänkta att man kanske kunde ta och
"hotta" till den lite.
 
 
Så jag hällde helt enkelt i lite mint extrakt i glasyren
och toppade med vita choklad knappar.
Ville egentligen haft färska hallon till men det fick duga =)
 
 
 
Helt ok faktiskt även om jag
nu för all del  a l l t i d  föredrar hembakat från grunden ;))
 
Och  morgon dagen är en dag jag har längtat efter
sååååååå länge,i ett helt år faktiskt.
Men det...det tar vi i morgon ;))
 
 
 
 
Kram Thess


6 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vackra höstdagar får det görna vara, men hör har det regnat hela dagen. Vad spännande att höra vad som händer i morgon. Kan det vara fotografering igen?
Kram Helena

Unknown sa...

Jag tycker det är ljuvligt att hösten är här, jag njuter :)
Vacker och förmodligen himlans god chokladkaka det där, mmmm...

Ha en fortsatt fin vecka,
kram Catta

anettan sa...

Ser ju god ut i alla fall och vilka härliga höstfärger. Kram Anette

Sallys hus sa...

Hallå där!
Vilken vacker höstbild och kakan ser himmelsk ut!
Va spännande om i morgon...nu kommer man ju ivrigt och nyfiket vänta här hos till dig tills du berättar vad det är...hihi.. så jag sätter mig nog ner o norpar en bit kaka under tiden..;)
kram katarina

Home2tiny sa...

Kakan ser fantastisk god ut o nu blir jag supernyfiken....undrar såå vad som är på gång. Kramisar Tina

Ninelin sa...

Det är vackert med hösten med alla färger och den klara luften. Men regnet gillar jag inte särskilt.

Tänkte få några fina dagar till, alldeles strax. . .

Kram N