tisdag, september 24, 2013

For Life & Att hjälpa till.....

För ett par veckor sedan
blev jag kontaktad av en tjej som är med
i ett projekt som heter For Life .
Och hon undrade om jag var intresserad av att
sprida deras projekt och arbete vidare?
 
SJÄLVKLART
 
 
 
For Life drivs av ett företag som heter Helpers Alliance Sweden AB.
Och dom arbetar aktivt till förmån för cancerfonden.
 
Idén till projektet föddes då ett flertal närstående till dom
inom loppet av ett år drabbades av olika typer av cancer.
 
Dom bestämde sig då för att själva försöka vara
med och göra skillnad inom utvecklingen av cancerforskningen.
Detta är något som dom verkligen brinner för.
 
Var med och gör skillnad DU också !!!!
 
 
 
Deras grundidé är att sälja smarta,enkla och användbara
produkter till förmån för cancerfonden.
Försäljning sker via e-handel samt vid större
evenemang och alla intäkter går till insamling hos cancerfonden.
 
Och visst är det väl så att vi tycker om att hjälpa !!!!
(ja och ni som var på Den stora bloggdagen
vet ju att hjälpa är något som ligger mig
väldigt varmt om hjärtat ;))
 
Och med handen på hjärtat så är vi väl tyvärr
allt för många som drabbats av den
Förbannade jävla sjukdom!!!
(ni får ursäkta ord valet men jag
kan inte säga det på ett mildare sätt )
Antingen själva eller någon närstående.
 
 
 
Själv skänker jag en slant både till
Cancerfonden och Barncancerfonden.
Och jag tycker att det känns riktigt bra att göra det lilla jag kan
för att vi någon gång ska få bukt med denna
sjukdom.
Och vet ni.....
Någon gång tror jag faktiskt att dom kommer att lyckas =)))
 
 
 
Kram Thess
 
 


1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Kan verkligen inte sägas bättre än så där söta Thess!!
Ska absolut beställa ett sånt fodral till min mobil jag med... Vart hade jag annars varit utan cancerforskningen liksom...
Sköt om dig!
Kraaaaaaaaam Anna