onsdag, september 25, 2013

Bakar dag & Besviken.....

God kväll i stugorna !!
Ledig dag för moi i dag vilket innebär
låååång frukost med gott te och en lika god bok.
Solen som skiner och humöret på topp =)))
 
Ända tills jag får ett sms från Lotta där hon
precis pratat med tidningen "Älskade hem"
 
Nu visade det sig att dom kommit på att
vårat äppel repotage var lite för sommrigt !!!
(det hade jag kunnat talat om för dom för länge sedan annars)
 
Och inte riktigt passade i nästa nummer !!!
Väldigt smart med tanke på att dom redan annonserat
om att repotaget kommer i nästa nummer ???
 
 
 
Men men vad är väll en väntan på ännu ett
år till? ;)))
 
Men nästa år.....då kommer det ;))
 
Men jag är inte den som deppar utan satte
istället igång att baka bullar !!!
 
 
 
 
 
Hann med lite macroner också !!!
(men dom får ni se en annan dag ;)
 
En annan sak som absolut upp vägde denna dag
var att jag upptäckte att jag hade nästan en hel lön
innestående från förra jobbat som betalades ut i dag.
 
DUBBLA LÖNER !!!!
 
Det ni det händer inte såå ofta ;))
Så detta firar vi med att beställt hämt mat
från bästa thai restaurangen som kommer när som helst =)))
 
Hoppas att ni har en skön Lill-Lördag mina vänner.
 
 
 
 
Kram Thess


9 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Så tråkigt att reportaget från ert hem inte kom med! Får se fram emot det till våren istället då. Känns alltid bättre med bullbak och dubbla löner, det skulle man få flera gånger om året ;)
Härliga bilder! Kram Suss

Unknown sa...

Förstår att du är besviken, lite klantigt av dem.. Tur att du fick plåster på såren med dubbel lön! Inte fy skam :) På tal om lön så fick jag min första idag, efter mammaledigheten, inte fel kan jag säga =))

Din dotter måste ju vara det sötaste av sött iallafall, herreguuud så bedårande! Och hennes kofta, varifrån?

Kram

Sallys hus sa...

Men hallå där!

Va lustigt för precis samma måste ha hänt med vårt reportage om köket.
Det var ju vår bild som gjorde reklam för nästa nummer men tydligen kommer det inte vara med i tidningen som kommer ut i morgon...:( Det måste ju ha hänt något liknande...konstigt!!
Tur du fick både extra lön och bakdag istället..;)
Å lillskruttan är sååå söt!
Kraaaaaaaaam Katarina

Ekenäsliv sa...

Näääää, jag ärlika besviken som du... Hade så sett fram emot det..
Nåväl, en bulle är ju aldrig fel och dina var då de vackraste jag skådat. Ska ni inte ha en filial där på ditt jobb...???? Så kan du sälja allt du bakar med;-)
Kraaaaaam Anna o suss gott!

Charlie sa ... sa...

Å, trist! Men den som väntar på något gott.....:-)

Du är helt fenomenal. Vad du kan baka!! Så himla gott det ser ut.

Dubbellön? Toppen!!

KRAM

Helenas enkla vardag sa...

Såg just att det hände hos Sallys hus också, men en annan tidning. Märkligt! Tur du fick dubbla löner det gör ju vem som helst lycklig. Kram helena

Villa Ell sa...

Vilken besvikelse med reportaget!!! Men dubbla löner slår inte fel och nygräddade bullar, låter som det blev en bra dag i vilket fall

Kram Sandra

Ninelin sa...

Men det var ju lite trist, har väl ändå sett fram emot reportaget. . .

Men goda bullar blev det ser jag!

Kram N

Bromans Bravader sa...

Hm...låter inte jättesmart.. och som du säger, något de kanske skulle ha tänkt på tidigare.
Men dubbla löner är ju kul och imorgon är det fredag. Tjohoo!!

Kram
Ps. saknar dig min vän, vi får ta och ses snart =)