torsdag, augusti 15, 2013

Första skoldagen & FORMEX !!!

Jaa så var det då ääääntligen
dags för den där dagen.
Dagen då man ska börja i skolan
(eller ja förskoleklass ;)
 
 
 
Det vad med axlarna lätt uppskjutna
och med sin lilla hand i min som hon/jag klockan 8.00
i morse gick över skolgården
med mycket spänd förväntan =S
 
 
 
 
Visst hon har ju nu varit där i en vecka
och känner till lokaler och fröknar
och för all del en del av dom barn 
som ska bli hennes nya klass kompisar.
 
Men i dag....ja då var det väll liksom på riktigt
och hon kände absolut av stundens allvar ;))
(även mamma kände av det kan jag säga ;)
 
En halv timme var jag kvar (för trygghetens skull ;)
Men sedan var det helt ok att jag smög där ifrån
med lätt fuktiga ögon.
 

Tänk att denna lilla skrutt har börjat skolan idag.....
 
 
Och ni.....nu har det ju dragit igång!!!
Årets FORMEX mässa !!!!!
 
Och klar fördel med mitt nya jobb är ju att
mässan ingår i arbetet =)))))
Så på Söndag är det jag som sätter mig på tåget
till huvudstaden och möter upp chefen
för att se vad vi ska hitta på för kul till butiken
denna höst och framför allt julen =)))
 
Och hör ni i dag har jag faktiskt tagit mig ur
soffan för en sväng till stan för att
göra ett par ärenden.
 
ha det gott mina vänner !!!
 
 
 
 
Kram Thess


7 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vad stolt hon ser ut, så söt.. Det kommer gå galant.
Kul med Formex, då kanske vi ses.
Kram Helena

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå söt & sååå stolt <3

Vacker bild!
Kram Susanne

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Söt som socker är hon er lilla tjej. GRattis till nya jobbet och va kul med Formex. Jag har där i februari, men får stå över denna gång. HA det gott, så hälsar jag på dig i butiken snart. kram Victoria

Mittgodastefinaste sa...

Min minsta har också precis skolats in i förskoleklass!

Så kul med mässan och nya jobbet! Lyllo!

Kram Jenny

anettan sa...

Vad spännande....jag tänker när mina killar var så små och söta med rygga på väg till skolan......Trevlig helg. Kram Anette

Ekenäsliv sa...

Tycker det låter skönt att ha slappat i soffan ett par dagar, skulle jag med gärna göra;-)
Här ska huset städas klart imorgon, hann bara dammtorka när vi kom hem idag..
Du Formex, amen ha så raksingens kul!!!! Avis?!? Jag?!? du skojar!!! ;-) Hih, hi, jag unnar verkligen dig det!! Lova att fota en MASSA och visa sen så vi vet vad som gäller sen liksom;-)
Kraaaaam Anna
Ps: det är väl det här med hösten, man vill ha nytt det och det och det och gäääärna lite nytt i garderobe med.. Jisses, när kommer guldtackorna i brevlådan då?!??;-)

Charlie sa ... sa...

Å, så söt!!!! Jättesöt!! Stora tjejen.

Tiden rusar. Mina barn har körkort alla tre. Hur gick det här till??

KRAM, ha en jätteskön helg

Lotta