tisdag, juli 09, 2013

Vilket väder......

Ja Herre min je vilket väder
vi har !!!!!!!!
Strålande sol i från en klarblå himmel
2 dagar i rad =)))
Det är nästan så att man håller andan
och knappt vågar säga det högt ;)
 
Och med tanke på att jag bara har
fjuttiga 2 veckors semester
så kan jag ju inte klaga på vädret
det är då ett som är sant.
 
 
 
 
 
Men i morgon ska det visst bli bus väder
med regn större delen av dagen men det
gör faktiskt ingenting.
Kan tycka att det är riktigt skönt
att få gå hemma en hel dag och bara skrota
och veta att jag inte behöver hitta på något att göra utomhus ;)))
 
Men idag har vi varit utomhus vill jag lova!!!!
Från 10.00 i morse och kom inte hem här
förrän klockan var närmare 18.30.
 
 
 
 
 
I dag tog vi cykeln till kolonin och min fina vän
P var med!!!
Det har ätits pannkakor och badats i poolen.
Och så pratats i kapp en massa som vi inte hunnit med ;)
 
Men nu är vi som sagt hemma igen och aningens
trötta och lite slitna efter all sol och allt badande.
 
 
 
Tänk att man kan bli så härligt trött
av att bara ha semester :)))
 
Och sist men inte minst vill jag tipsa om en
jätte god och nästan larvigt enkel dessert/fika.
Jag hade några cookies i frysen(dessa var det chesewnötter
och apelsin choklad i.)
lät dom tina och sedan krossade jag dom
över riktigt god vaniljglass......
Och det mina vänner det slank ner vill jag lova
Både hos liten som stor =)))
 
 
 
 
 
Kram Thess
 
 
 


5 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Visst har vi det bra. Här har vi haft kanon i en vecka tror jag. Dock någon enstaka regnskur på nätterna bara. Nu kom regnet precis och både gräsmattan och jag är lycklig över att slippa springa med dessa vattenkannor. Men värmen är det ändå inget fel på.

Såna enkla dessserter kör vi ofta på. Prova med drömmar, supergott

Kram Teres

Sallys hus sa...

men åååå vilka underbara bilder!
Å jag blir allt lite nostalgisk då jag ser leksakerna i poolen...huuua va fort det går!! njuuut av att ha en liten prinsessa!
Er koloni är så himmelskt fin så hälften vore nog och dina bilder är alltid magiska!
Ha en fortsatt härlig semester!
kram Katarina

Ninelin - we remember moments sa...

Sådant fantastiskt väder, är så lycklig ;-) Fortsätt njut!

anettan sa...

visst är det underbart. Men en dag inomhus skadar inte men sen vill jag ha fint väder igen. Glassen ser godis ut. Kram Anette

Mittgodastefinaste sa...

En underbar dag var det igår, härliga bilder, men idag ser det som sagt ut att bli regn. En regndag går väl an!

Kram jenny