fredag, juli 05, 2013

Att släppa på kollan & Utflykts dax !!!

God morgon vänner!!!
Jodå solen pressar allt fram sina
värmande strålar genom molnen även idag ser det ut som.
Och vi hoppas på en hel del sol för idag
är det dags för utflykt med Jessi och Love !!!!
Och det mina vänner var inte i går.....
Ska bli så skönt att få sitta på en filt
och bara prata med Jessi om allt prat vi har att ta igen ;)
Och att se barnen leka.
 
 
 
Jessi och jag gick i samma föräldra grupp
när det begav sig och Ella och Love
är dessutom födda på samma dag =))
 
Så det är ett kärt återseende för oss alla 4.
 
 
 
Och i går då släppte minsann mamman här i huset
kontroll behovet så det var så att svett pärlorna dansade i pannan....
 
Ella hade grann flickan här i huset på play date
och rätt var det är så kommer dom och frågar om dom
får gå ut och leka utanför huset (bor i hyres hus med fönster åt "andra" hållet)
Men kompisen är ett år äldre och går i skolan här
utan för som Ella snart ska börja i.
Och jag vet att hon brukar vara här utan för och leka.
 
Men någon gång måste man ju släppa dom fria och inte
kunna ha koll hela tiden....
 
 
Och den här Anna  är till dig =))
 
Och visst gick det bra...ungen var alldeles lyrisk
när hon ramlade in framåt 18.30
och visst är det så det ska vara med sommar lediga barn....eller hur =)
 
 
 
Och under tiden så passade jag på att fika i ordning ,min
Flädersaft som stått och dragit i kylen i 3 dygn.
 
Men nu sak här packas och snart kasta oss
upp på cykeln för en härlig dag ihop
med dom bästa =))
 
 
 
 
Kram Thess


9 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ja du jag vet preeeeecis hur det känns. Då förstår du min nervositet när hon skulle åka bussen själv...!!! Men du så stolta de är när de fått göra något på egen hand!!!
Ha en fantastisk dag!
Kraaaam Anna

Home2tiny sa...

Just nu är jag mest nervös när stor F tar bilen o kör iväg, samma känsla, spelar ingen roll hur stora de blir oron finns alltid där....Hemmagjord flädersaft är så gott. Ikväll ska jag testa flädermajonäs får se hur det blir. Ha en mysig helg vännen. Kramisar Tina

Anonym sa...

Tack för en supermysig dag, alltid så roligt att ses! Kram Jessi

anettan sa...

Ja nog är det läskigt att släppa kontrollen över våra små hur stora/små de än är. Gott med hemgjord saft. Här hemma går det åt en hel del. Kram Anette

Ninelin - we remember moments sa...

Ja visst kan det kännas jobbigt, att släppa taget. . .
Åh, fläder, va gott!

Bara Sara sa...

Åh vilka fina somliga bilder på god saft!!
Jag vet vad du menar med släppa taget, min sexåring har börjat få gå till lekplatsen själv (200 m ingen trafik..) men det är ändå ett steg att låta det ske utan att själv följa med!

Villa Ell sa...

Min blivande 9 åring går "lös" nu men så orolig jag var när man började att släppa honom mer å mer... Man måste våga tror dom blir "större" av det också

Ha en fin start på veckan
Kram Sandra

Carola sa...

men åh fläder är den godaste saften. ever. alltid!
Vad roligt att du trivs med dina armband snygging. och ja självklart får du länka. det är ju bara superroligt!
Tack snälla och ha en underbar dag!

KRAM!

Design by Tornblad sa...

Flädersaft är ju bara så gott! Vackra bilder!

Härligt att släppa på kontrollbehovet. Det skulle jag också behöva göra!

Kram Malin