torsdag, maj 16, 2013

Årets första skörd !!!

Hej mina vänner hur mår ni ?
Själv sitter jag på kontoret med solen
som gassar in genom fönstret =)))
Fick en liten stund själv här på förmiddagen
då Ella skulle hem till en dagis fröken och
fika på förmiddagen och sedan skulle dom gå ihop
tillbaka till dagis.

Och eftersom fröken bor i området strax här bakom
så åkte vi direkt dit och mötte upp hela glada gänget
med vårtokiga barn och en svettig fröken he he =)
Sedan kunde ju jag åka hem och äta frukost i lugn
och ro med ett öga i nya Lantliv och ett på Ipaden ;)

Men nu är det dax att sätta lite fart för ännu en arbetsdag,
men tänkte hinna med att måla första strykningen på
matsalsbordet (ja jag vet.... kom av mig lite efter att ha målat 3 st stolar ;)))

Ha en härlig torsdag alla fina !!

P.s lite bilder från Söndagens pajbak med årets första
egenodlade rabarber =))








Kram Thess

5 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Såg idag att man snart kan skörda rabarber här också! det är väl för gott!
Hade du jordgubbar i också?
Har du receptet ? Misstänker att dina recept är supersmarriga!
kram Helena

Home2tiny sa...

Mmm rabarber gott som bara den. Kramisar Tina

TITTILINA sa...

GOTT!
Jag bakade årets första rabarberpaj i tisdags. Mmmm, inte dumt alls, trots att det inte var mina egna. Men mammas dock.
Kram

mammaxtre sa...

Rabarberpaj, så gott!

Jag har en första sommar utan rabarber. Funderar på att sätta rabarber i kruka. Så får det nog bli :-)

Ha en fin dag

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilka vackra bilder Thess !!
Vi har oxå skördat ett par omgångar här hemma..mums !1

Trevlig helg...kraaaam