lördag, april 06, 2013

Kolonidag & Våfflor !!!

En bra lördag har det varit trtos
att jag känner mig långt ifrån frisk.
Efter att ha sovit läääänge (för första gången på jag vet inte när...)
så fixade J och Ella fin frulle,som sig bör en ledig lördag ;))
Efter det åkte vi ut till kolonin för att fortsätta leta vårtecken.
Jag satt mest på en stol i solen och höll sällskap medan dom andra
började att rensa upp i rabatterna och få bort allt
gammalt skräp från i höstas.
Och visst fanns dom där....under mängder av vissna blad och gamla grenar....
det nya,gröna,och underbart efterlängtade ......vårlökarna !!!!
Och dom kommer i massor kan jag lova !!!!!
pärlhyacinter,snödroppar.tulpaner ja även kärleksört och pionerna har
börjat att skjuta upp små små skott ur den kalla jorden....och så rabarberna så klart ;))))

När vi kommit hem hittade J ett paket med våffel smet i skafferiet
och genom ett trollslag så kunde vi absolut inte tänka oss något annat till lunch så så fick det bli =)))

Men nu i kväll blir det en gammal 80-tals klassiker.....korv och pommes!!!!
Helt ok när man inte känner att laga mat är prio 1 på listan.

Hoppas att ni får en riktigt skön lördag kväll och att ni hunnit
njuta av vår solen denna lördag.

P.s Lovar att bli en bättre blogg vän så fort jag känner mig bättre ;))















Kram Thess

9 kommentarer:

TITTILINA sa...

Våfflor är aldrig fel!
Krya på dig!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Oh korv och pommes med räksallad kan vara vansinnigt gott ibland:) krya på dig! Kram Nilla

Välkommen Hem! sa...

Du bjuder alltid på så ljuvliga bilder, som tagna ur en fin kokbok! ;-)
Krya på dig och hoppas du får en lååång sovmorgon imorgon också!
Kram! Judita

Anonym sa...

krya på dig! Vilka härliga våffelbilder mums kram Sofia

Anonym sa...

krya på dig! Vilka härliga våffelbilder mums kram Sofia

Helenas enkla vardag sa...

Ibland får man vara lat fast det är helg! Våfflorna såg väldigt goda ut!
Krya krya!
kram helena

Gabriella sa...

Åh, låter som en härlig dag minus förkyldningen då vill säga!=) Blir så sugen på pelargoner när jag såg dina fina där nedan=)
Kram

Bara Sara sa...

Härliga våffelbilder!! Och visst finns det vårtecken nu, jag och barnen hittade tussilago i ett dike igår! Kram Sara

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilken härlig dag !! Våfflor ute på kolonin...låter riktigt vårigt!!
Nää.. nu får du lov att bli frisk..det bestämmer jag !

Kraaaam