torsdag, april 18, 2013

Fem myror är ALLTID mer än fyra elefanter !!!!

Nää det blev inget av med att sopa
musbajs idag ;)
Det har regnat från och till hela dagen och
kände inte att det var något vidare kolonin väder.
Men lediga har vi varit och i stället blev det
en del bakning =)) (bilder i morgon ;)



Så här kan det se ut på morgonen här hemma =)


Tänkte nämligen att jag skulle baka ordentlig
så att vi kan fylla upp frysen ute i stugan med lite
gott fika.
Sedan är det bara att komma och våldgästa =))

Sen har vi en liten fröken här hemma som suger
i sig allt som har med bokstäver och stavning att göra
för tillfället,misstänker att det är så det året dom fyller 6 år =)
så vi tog Mr Ipad och kröp upp i soffan och tittade på
"Fem myror är fler än fyra elefanter"
Alltså det är ju sååå bra......
Tänk att något som jag själv tittade på när jag var liten
och som lärde mig alfabetet vid väldigt låg ålder fortfarande
är lika bra (både för mig och ella ;))
Och det är så kul att både se och höra henne sitta där
och säga efter när dom stavar namn.

Nää hör ni nu ropar min bättre hälft att jag måste
hoppa i pluret om jag ska ha någon grillad karrékotlett
med bea så det är väll bäst att lyda hihi ;))

Ha det gott alla fina och i morgon.....då är det Fredag !!!!





Kram Thess

4 kommentarer:

TITTILINA sa...

Fem myror är oslagbart!
Kan verkligen inte komma på nåt annat barnprogram som är bättre!

Kram

Home2tiny sa...

Mina hjältar Eva, Magnus o Brasse. Både jag o mina killar började läsa tidigt tack vare dem. Bästa barnprogrammet ever. kramisar Tina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhhh... Vilka härliga minnen... Jag ser dom framför mig alla 3 och ler med hela ansiktet :)
Hoppas ni har en mysig kväll.
Stor kram till dig.
Jessica

Charlie sa ... sa...

Underbart. Gillar Fem Myror, massor!

Härliga bilder, som alltid.

Stor kram, trevlig helg!

Lotta