lördag, mars 02, 2013

Award med frågor & Svar !!!

 Då var det lördag kväll och 
taco mys står på schemat =))
Måste ju säga att all form av taco
köttfärs eller kyckling funkar alldeles 
ypperligt för mig som kör Lchf.
Taco brödet kan jag liksom leva utan
och med lite ost chips till (tack Vivvi =))
så blir det riktigt lyxigt ;)) (nää exakt, jag kräver
inte speciellt mycket lyx för att vara nöjd ;)))
 Och med lite choklad mousse och färska hallon o blåbär
så kan det bara bli en höjdar kväll !!!!

Annars har det inte hänt så mycket här hemma idag,
jobbat några timmar och hjälpt vår shopping sugna kunder =))
 Men i morgon ska jag försöka hinna måla färdigt sovrummet
och hjälpa J att få upp en list över panelan i hallen (skulle väll ha
gjorts för ungefär 1/2 år sedan ;))



r ett litet tag sedan fick jag ju en award av den här tjejen 
och detta innebar att svar på några frågor,och det gör jag ju så gärna !!!

1. Vilken är den bästa bok du läst nyligen? (förutom Femtio nyanser ;))
Jag är ju en riktig periodare när det kommer till att läsa och nu håller jag som sagt
på med sista boken om Mr Grey ;))))  
Har läst en del böcker av en författare som heter Kate Morton som är riktigt bra, annars
slukar jag bakböcker i alla dess former och blir som ett barn på julafton när jag hittar någon ny =))
2. Vilket rödvin skulle du vilja tipsa om?
Åå jag är inget bra på rödvin,mest Janne som handla faktiskt men jag gillar Masi och Lindemans.
3. Hur kom det sig att du började blogga?
Började med att läsa olika bloggar och tyckte att det såg såå roligt ut,inspirerades mycket av Lotta  
och även Louise  så dom är till stor del anledningen till att jag började.....tack och lov =))))
4. Vilket är ditt bästa efterrätts tips?
Den kan jag lätt svar på för tillfället !!!
Testade nämligen detta när jag hade tjejmiddag här hemma senast och ta mig tusan om det inte var bland det godaste jag gjort och självklart fick jag inspirationen av Leila ;))
Pain au chocolate!!!!! Smördeg,nutella,choklad,mandelmassa,apelsin och vaniljglass....behöver jag säga mer =))))
Recept på detta kommer så småning om =)

           

6. Om du bara fick spara ett enda kort på datorn (just nu) vilket skulle det var då?
Den här frågan är ju helt omöjlig men det första som kom upp i mitt huvud var denna bild =))


Hoppas att ni alla får en härlig Lördag kväll !!!

Kram Thess 
 

3 kommentarer:

CONCEPT by JESSICA sa...

Receptet får du gärna lägga ut, låter väldigt gott;)
Njut av kvällen, kram

TITTILINA sa...

Vilket fint kort! Underbart. Blir glad i hela kroppen när jag ser det. Och vilken efterrätt. DEN måste jag prova! Vad roligt att du vill svara på frågorna. rackarns bra svar allihop.
Tack och kram!

Life´s Silverlining and I sa...

Ja det kortet är så fint på din dotter! Kul att läsa mer om dig och grattis till din award. kram Nilla