lördag, februari 02, 2013

Fixar Lördag & 1 månad med Lchf

Jaha den dagen gick för som en avlöning
vill jag lova.
Herre jisses 18.55 och bara en timme kvar till mello börjar ;)))
Artisterna vet jag inte om det var så många jag absolut vill se,
men det sak bli kul att se årets programledare.
tror att dom kan göra ett riktigt bra jobb =)

Som sagt dagen har gått i ett rasande tempo.
Började morgonen med att baka scones till frukost
och sedan blev vi sittande en bra stund.
Framåt förmiddagen bar det av till kolonin för att titta till det
och för att hämta lite verktyg som vi behövde till eftermiddagens
hantverks projekt !!!!!!!nämligen Ellas sänggavel.
Och jag måste ju säga att det var betydligt lättare en jag hade trott =))))
Så nu står den där och lilla fröken är såååå nöjd min sin "prinsess säng".
(får bli bilder på allt i morgon ;))

Och sedan rubriken då!!!
ja jag har alltså kört med Lchf i en månad i dag!
Har inte velat prata om det innan för man vet ju inte hur det går eller
om man känner att det är något man vill fortsätta med.
Men det har gått ö v e r förväntan och jag är mer än nöjd =)))))
För 4 kilo på en månad måste väll ändå räknas som godkänt,eller ;))
Och framför allt så mår jag bra och min magen har banne mig inte krånglat 
en ända gång på en hel månad !!!!!!! och bara det mina vänner
tror jag aldrig har hänt!
Så jag kör på och hoppas att jag ska greja detta.
Har självklart mina mål på vägen (det första uppfylldes faktiskt idag!!!)
och jag är glad att jag har er att dela detta med under resans gång.
Har ni frågor angåeende detta så svarar jag i kommentars fältet eller via mail =)
Så nu är det dax att fixa kvällens något sena middag som blir
fläskfilé med peppar sås och en god sallad.
till efterrätt (det är ju ändå Lördag)
blir det några rutor av Marabou´s 70 % mint choklad ;)))

Hoppas att ni oxå haft en fin och solig Lördag !!!

 


 


 


 


 


 


 


Kram Thess








  

  

4 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Men vad duktig du är! Jag provade tre veckkor förra året, men tyckte det var jobbigt, trots att min mage också blev kanonbra! Sängaveln ser också ut att bli fin, såg ju på instagram!
Kram helena

Sofi sa...

Hej Thess!

Jag gillar att kika in här:)
Ska bli spännande att se sänggaveln!

Jag testade Lchf i drygt en vecka, de första dagarna mådde jag jättebra men sen mådde jag riktigt dåligt tyvärr. Kanske ger jag det en ny chans i framtiden:)

Ha det gott!

Kram Sofi

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! :)

Vad spännande . Ska bli kul att se hur den vlir.
Kan tänka mig att prinsessan blir nöjd. :)

Vad duktig du är . ! :)
Grattis. Det är ju jötte bra jobbat.
Jag skulle också vilja testa.
alla pratar ju om att man mår så bra av dw
Vart hittar man recept enklast? :)

Ha nu en fin fin söndag! Kram från mig

Dagdrömmar och verklighet sa...

Hej!! Vilka härliga bilder, de piggar upp. Jag har funderat på LCHF men då mannen här är snickare och behöver mycket kolhydrater i sin mat och en liten 1,5 åring som jag inte vågar sätta på "diet" så äter jag också kolhydrater, dock försöker jag dra ner på mängden och ta lite extra grönsaker/sallad istället. Jag har fuskat mycket det sista men dina resultat får mig att tänka om och kanske ska jag prova lite mer disciplinerat.

Ha det gott! Kram från malin