torsdag, februari 07, 2013

Bakdag & Pärlhyacinter !!!

som sagt det blev inte mycket till
tv kväll för mig i går :((
Hade helt missat att det var fotboll (så intresserad är jag ;)))
Nä det blev lite Leila bakar och senare blev det
i allafall "Skandal" på kanal 5.

Idag har vi varit lediga  Ella och jag och här har bakats
så att det står härliga till (undra om jag någonsin kommer att tröttna ;)))))
Det blev vanliga kanel bullar,kardemumma bullar med mandelmassa
som jag innan dom ska ätas penslar med smält smör
och strör över ny stött kardemumma  och strösocker.
Det mina vänner....närmre himlen kommer ni inte...........
Och så blen det vanliga semlor oxå,inget större fel på dom heller 
minsann ;))
Så en liiiiten Semla har jag faktiskt unnat mig idag.......det gäller att
välja sina tillfällen ;))
Bästa P var oxå här och satt vid köksbordet och hejade på.
Och ta mig tusan om jag inte fick en 12 poängare i betyg =)))))
Bilder kommer i morgon,bakverken försvann i sådan hast
att jag inte ens hann tänka kamera ha ha =)

Hoppas att ni har en fin Torsdag,och i morgon är den här..............
bästa vecko dagen     F R E D A G !!!!!!!!


 


 


 


Kram Thess


    

8 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Jisses vad du bakar kvinna... varför bor du inte närmare mig.
Men nu har jag en idé förstår du... yes! Meddelar dig inom kort!
Kram

CONCEPT by JESSICA sa...

Oj oj, vad duktiga ni är. Har funderat länge nu på att baka bullar, måste ta tag i det snart. Blir nog även släta bullar som jag brukar pensla med smör och socker blandat med mycket vaniljsocker;)
Ha en fin helg. Kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åh va gott!!
Finns inget underbarare än doften av nybakat hemma, sen att äta det medans det fortfarande är varmt :) Smaskens!
Ha en underbar kväll.
Stor kram
Jessica

HOUSE of ADELA sa...

Låter supergott! Gillar också att baka när jag hinner.;))
Kram
Adela

Home2tiny sa...

Älskar oxå att baka, avkoppling för mig att stå i köket bland kastruller o skålar. Ha en toppenfredag. Kramisar Tina

kråke sa...

Låter så härligt och dina bilder är ljuvliga:))

kram fina och mysig helg:))

kråke

Stjärnor & Champagne sa...

Hello:))) Du är så duktig på att baka...Krispigt hit och dit och tok framför alla ord, suck men men alla väljer ju sitt:)) Ja jisses vad snön yr i vår stad:)
Ha en härlig fredag/ Stor kram Anne

Lilla Majken sa...

Men visst blir man irriterad när man har tänkt att ha en skön tv-kväll?!!

Ljuvliga bilder! Ha en fin fredag. Kram Therese