måndag, januari 28, 2013

Skafferi rensning blev Cake Pops !!!

Jaha då var Måndagen snart gjord
och även denna vecka har sparkats igång.
På vägen hem sladdade jag in på tygaffären
och köpte gardintyg till Ellas rum,har ju även tänkt
göra en sänggavel i samma tyg men börjar
med gardinen så får vi se vad vi tycker om tyget
när det kommer upp (bara så att det inte blir för mycket)
Blir det bra så hoppas jag på att kunna fixa sänggaveln
i helgen när jag är ledig (obotlig tidsoptimist som jag är =))

Men nu är det dax att packa lilla frökens skridskor,hjälm
och matsäck till tisdags utflykten i morgon.

Visar lite bilder på vad jag slängde ihop i till fredagsfika
till mina kära kollegor i fredags !!!!

Önskar er alla en skön måndags kväll.

 

Rensade som sagt i skafferiet och hittade
lite av varje som låg och skramlade
i sina förpacningar.

 

Körde allt i mixern och blandade i ca 3 msk 
Philadelphiaost.
Mixade lite till så att det blir till en deg.
Formade till runda bollar och lät stå i kylen till dom stelnat.

 

Sedan doppade jag dom i smällt choklad
och dekorerade med lite strössel.
Slå sedan in dom i lite vackert silkespapper
och ner i en fin burk och det ser riktigt lyxigt ut =))))
Men väääääldigt enkelt.

 

 

 


Kram Thess


 
 
 
 


8 kommentarer:

Home2tiny sa...

Vilken fiffig ide o ta vara på lite "skåpmat" ser väldigt lyxiga o syndigt goda ut. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

Bromans Bravader sa...

Hehe.. nu lurade du mig allt.. Såg första bilden och tänkte.. mäh.. det var väl inte så svårt att slänga ihop och bjuda kollegerna på, kan väl jag också.. hehe... sen såg jag de andra bilderna... och då bleknade leendet och jag insåg att du är ett fullblodsproffs =)
Men smart måste jag säga =)
kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen...du är ju helt grym !!! Jag skulle gärna ha dej som arbetskamrat..hi hi

Kraaam

Helenas enkla vardag sa...

Jag tänkte också, att du skojade! Men jag säger också att du är helt grym , måste bara testas!
Kram Helena

Jennys gömma sa...

Mmm, ser läckra ut!
Blev allt nyfiken på den där gardinen...! :)
Skön kväll!

kram Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Så smart! De ser supergoda ut!!
Vad fint i din hall, kram Suss

Ekenäsliv sa...

Oj oj oj vad du skämmer bort dina kollegor:)
Kan tänka mig att det mottogs med hurrarop!
Imorgon blir jag hemma meSd min tös, hon har varit hemma med Marcus idag, men hon är fortfarande tjock ihalsen.
Vill ju inte gärna riskera något nu.
Sov gott!
Kram Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Tack snälla för det bästa tipset på jag vet inte när :)
Vad du är påhittig!
Kram
Jessica