torsdag, oktober 25, 2012

Ny tekopp & Första snön !!!

Jaa så var den alltså här....årets första snö !!!!
Kanske inte så där pudervit och vacker så att den täcker backen
som ett gnistrande täcke direkt,men den har ändå varit här och hälsat på =)

Och vet ni i dag har jag faktiskt gjort det !!!!
Köpt någonting som jag gått och tittat på och trånat efter
i .....jaa säkert närmare 2 år !!!!
En tèkopp!!!
Men inte vilken tè kopp som helst utan härligt hand gjord, precis
så där härligt stor som jag vill ha den och dessutom
med ett budskap på som kan få vem som helst att dra på smile banden =)
Och självklart har jag köpt den inne på Té bladet hos fina Karin !!!
( som för övrigt är en sådan där person som jag bara mår så bra utav,
en person som fyller hela mig med energi  och en
känsla av att jag klarar vad som helst!!!
Jag kan egentligen inte förklara varför det är bara en känsla som finns där.

                                     Tack Karin =))))

Själklart var jag ju tvungen att ha lite nytt té oxå till den nya koppen.
Så lite chai té fick det bli och så mitt första Kusmi Tea faktiskt,
och det ångrar jag då inte =)))
Det doftar av choklad och mint i hela köket för tillfället och en skön känsla
av välbefinnande sprider sig i hela kroppen.

Och tänk att vi vaknade till en Kunglig förlovning i morse =))))
Hoppas de lyckliga tu skall leva lyckliga i alla sina dagar !!!!!

Men hör ni nu snöar det flingor stora som femkroner där ute!!!!
Kan inte låta bli att le och känna mig som ett barn på Julafton.

Nu ska det bakas frallor.

Ha en ritigt skön kväll alla mina fina och i morgon........ då är det Fredag!!!!!






Kram Thess


3 kommentarer:

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej fina! Så länge sedan jag va inne på din blogg.....jag få skärpa mig hahahha, vilken läcker kopp....ha en fin helg kram från Maja

Madde sa...

Du är ju för söt!! :)

Helenas enkla vardag sa...

Vad kul att få köpa något man trånat efter länge! Jättefin mugg!
Kram Helena