fredag, oktober 05, 2012

Äntligen Fredag !!

God förmiddag mina underbara vänner!!!
Sitter och tittar ut genom fönstret när solen skiner in och inser
att satan vilkan skitiga fönster jag har!!!!!
Måste få tag på en fönsterputsare pronto!
Jag brukar absolut putsa mina egna föster (har lite svårt all leja bort sånt jag
vet att jag kan själv)
Men dom här går bara inte att putsa själv.
Det är nämligen 24 spröjsade rutor i varje fönster plus att dom är
öppningsbara men tack och lov bara spröjsade på den yttre rutan.(två glas fönster)
Men det blir alltså 52 rutor att putsa på 1 fönster.....ja ni förstår ju!!!!

Nej nu ska jag slänga ihop lite kola kakor innan det är dax att åka och jobba.
Har nämligen lite kalas här på måndag...en stoooor dag att fira ;)

Önskar er alla en riktigt härlig fredag med mycket mys.
Själv tänker jag sjunka så låååångt ner i soffan att J kommer
få skrapa upp mig =))))




Hortensior blir väldigt fina att torka.


Kram Thess

6 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fina foton...måste komma ihåg hortensiorna i helgen !!

Kraaam

House number 11 sa...

Ha en underbar fredag!
Kram Jenny

Bromans Bravader sa...

Haha.. ja det försår jag att du inte vill putsa.
Jag är tvärt om.. lejjer GÄRNA bort tråkiga saker, även om jag kan själv. Fast just putsa fönster kan jag knappt själv. Vi har också mycket spröjs och många fönster och med tre små barn läggs tiden gärna på något annat.
Ha en skön fredag kära vän!
Kram

Helenas enkla vardag sa...

Du gör helt rätt! Lägg den tiden på något annat!
Kram och trevlig helg!
Helena

Anonym sa...

Är det er 7-års dag? Kram Åsa

kråke sa...

Vilka underbara bilder...älskar de dova färgerna:)))

Ha en riktigt härlig helg fina!

kram kråke