lördag, september 01, 2012

Mys fika & En magisk kväll !!!

Godkväll vänner och bekanta....jag även er
jag inte "känner" oxå för all del =)
En r i k t i g t mysig dag har det varit(,förutom att jag vaknade
06.50 och kunde för allt i världen inte somna om VARFÖR??????)
Men och andra sidan så har jag fått en hel del gjort.
Till och börja med blev det en härlig frukost med varma frallor
och tända ljus i höstrusket (som för övrigt blev en väldigt fin höst dag).
Och till lunch kom dom äntligen........Jessi och Love,tänk att det ska vara
såååå svårt att få till en dag när man kan träffas.
Men nu blev det äntligen av.
Och man kan inte sluta att förundras,barnen har alltså inte träffats på
över 1/2 år och det tar inte 10 sekunder förren dom leker som om dom
aldrig gjorde annat.
Kan det bero på att dom i princip träffades varje dag i 1 års tid som bebisar
och nästan växte upp som syskon.(Dom är födda samma dag och vi tillhörde
samma föräldra grupp)
Och det var sååå skönt att få ha Jessi hemma vid mitt köksbord igen,pratandes,
skvallrandes ;) och skrattandes som bara hon och jag kan.
Och nu får det inte ta lika lång tid till nästa gång.

Och i kväll mina vänner så tror jag att hela Linköping kommer
att vara helt öde under några timmar.
För nu är den äntligen här.....kvällen som såååå många har väntat på.
Kvällen då han ska få tusentals männinskor att sjunga sig hesa,att få alla
att sjunga med i dessa texter som för många är sååå välbekanta.
Texterna som bla handlar om våran stad, någons gata,någras
högstadieskola.
Och kanske står hon där i publiken den tjej som han faktiskt
skrev en speciell text till och känner igen sig.
Jag talar självklart om våran Lasse Winnerbäck!
I kväll kommer han att skriva historia,aldrig någonsin har väll
Vidingsjö motionscenter varit mera besökt än i kväll.
Och till alla er som sitter där i kväll så önskar jag en.....
Underbart magisk kväll!

Kram Thess

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själva för en fantastisk mysig dag, det är så härligt att se, eller kanske snarare höra de stoja ;-) och lika härligt att få en kopp te vid ditt köksbord och snacka i kapp lite :-) När vi cyklade hem föreslog Love att vi skulle flytta in i lägenheten under er så att Ella bara kunde knacka i golvet så kunde han komma och leka. Hoppas vi ses snart, som sagt nästa helg tar jag gärna sällskap till valla och/eller mässan, och sen ska vi komma ihåg torsdagarna även om hösten kommer om man helst vill vara hemma...det är då man behöver leka/skvallra lite. Stor kram!

Helenas enkla vardag sa...

Ja vilken härlig dag ni haft! Synd att man har så mycket att man inte hinner träffas så ofta man vill! Låt linköping skallra i kväll!
Kram Helena

Linruz sa...

Vad mysigt det låter. Kul att allt känns som i går även om man inte träffas ofta.
Ja Lasse VAR magisk .....hela kvällen där i Vidinsjö andades magi.
Kram på dig
Lina

Tina sa...

Det är så kul att 'catcha upp' med gamla vänner, vilken gofika!

kram