söndag, september 30, 2012

Lite pysssel !!!

Hej Hopp mina vänner!!!
Jaha då var snart den helgen oxå till ända.
Och fort gick det, men mycket hann jag med.
Förutom att jag har jobbat hela helgen så har det
pysslats en hel del här hemma.
Och nu ska ni få se vad det är jag har styrt med dom senaste dagarna.
Bland annat så blev det en ny gardin till köket.
Och jag som har att jag A L D R I G skulle ha något svart  och allra
minst i köket.
Tänk om jag kunde lära mig att hålla käften =)
Visst blev det en svart och vit randig gardin =) Bytte även lampan i fönstret
och hittade en svart skärm som jag knappt visste om att jag hade =)
Men jag tyckte att det blev riktigt fint fick nästan lite "vånings" känsla över det hela.







Sen skrev jag ju att jag blev med nytt soffbord......och det har målats (måste nog få
sig i allafall en strykning till)
och det passade alldeles utmärkt och blev betydligt "nättare""
än det gamla.
Och sen var det det där pysslet som nog är bland det galnaste och konstigaste jag någonsin har kommit på.
Som några av er vet så har jag varit på jakt efter en taklampa till vardgsrummet men inte hittat
något som "passat" in....framför allt inte när man har 3.50m i takhöjd!!!!!!
Så vad gör då Thess?????
Jo .....jag syr helt enkelt en egen lampa.....en egen variant av Jonas Bohlin´s design lampa.
Och det får helt enkelt duga så länge,det ser åtminstonde inte ut som att det hänger en liten liten boll
i ett snöre =)






Det var det om den helgen,hoppas att eran helg varit lika bra och innehållsrik.
Nu är det dax för plurret me dlite tända doftljus och ett inrednings magasin.


Kram Thess

9 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fint allt blev...gardiner, bord och lampan !!
Lampan var väl riktigt kreativt må jag säga..snyggt !!

Kram till duktiga Thess från mej !

Madde sa...

Alltså, Thess.. LÄGG AV!! Så OTROLIGT fin lampan är!! :D Är så SJUKT impad av dig, du är så himla duktig på allt du gör!!
Hoppas att vi ses snart :)
Puss&kram Madde

Bromans Bravader sa...

Tycker att det blev superfint. LIte svart är snyggt att bryta av det vita med. Och ja, bordet blev bra... även om du vet att jag gillade det omålat... =)
Kram och ha en skön söndagskväll
J

Torparlycka sa...

Kanonfint=) Jag har oxå fallit för det svart/vit....
Kram
A

Ekenäsliv sa...

Åh vad fint det blev vännen!!! Att du hunnit med allt det OCH jobbat!!
Ha ha ha, ja det kanske inte vore en dum idé. Du kan bo där ett par månader till en saftig hyra så kan vi köpa det vräkigaste bordet ever dit ju;-) ha ha ha, du skulle vara så välkommen så, gärna med något av alla dina galet fantastiska bakverk:-)
Lampan vännen, den är sååååå fin! Har du typ sytt som en "kjol" och dragit åt upper och en sen lapsladd eller?

Natti natt på dig!
Kraaaaaam Anna

StrandviksVillan sa...

Du har sååå fiiiiint!!
Svart är så snyggt som kontrast. Har själv just nu svartvit-randiga kappor i köket :)
Ett sånt där pelarbord har jag önskat mig länge men dom brukar vara så dyra, så du får vara lycklig över ditt fynd.
Cool lampa du har pysslat till!!

kråke sa...

Hej fina! Mycket snyggt här, lampan blev ju kanon:))

Kram på dig och fortsatt skön vecka:)

kråke

Gabriella sa...

Åh så fint! Härligt med svart och vitt. Det var inte riktigt min typ av färgskala förut men nu bara dras jag mer och mer åt det hållet, så det kan gå=) Och så smarrig din kaka såg ut där nedan!

Hannah sa...

Åh, kan du inte tala om vart du hittat tallrikshyllan? Är på jakt efter en sådan til min mor nämligen, som nyss har gjort om i köket. Himla fint du har det hemma förresten!