söndag, juli 08, 2012

Ännu ett akutbesök & första provbakningen !!!!

Jo visst ser ni jag tycker att det är fullkommligt onödigt
och överskattat att få sova så jag åkte upp till akuten kl 07.15 i morse...IGEN!!!!
Och i n t e foten den här gången utan  handen???
Jag vaknade i går morse och hade riktigt ont i vänster handen.
men gick och jobbade som vanligt och körde på hela dagen.
Senare på
kvällen hade jag så ont att det inte ens gick över med Ipren.
 Sen  vaknade jag kl 6.00 i morse och hade så ont att jag inte ens kunde
få av mig täcket, då fick jag nog....så jag tog en taxi till akuten ännu en gång
Tack och lov var det inte samma läkare och sköterskor för då hade
dom väll börjat undra vad dom hade fått för en hypokondriker på halsen =)
Herre gud jag har inte varit på akuten sen jag var barn,och nu 2 gånger
på en vecka!!!!!!
 Inget var brutet men förmodligen en rejäl inflamation i handen pga mitt arbete med på tok
för mycket monotåna rörelser och bär alldeles för tungt.
Tror minsann  det är kroppens sett att säga att det är dax för semester =)
Men om en vecka......då så!!

Men ett par timmar senare och ytterligare en Ipren så kunde jag tillslut göra
min första prov tårta =)
Jäklars så roligt det är att verkligen få göra allt från grunden,den är långt ifrån
perfekt men än god bit på väg.
Senare i eftermiddags åkte vi så ut till det blivande brud paret och deras föräldrar
för att provsmaka.
och den blev Med beröm godkänd !
Så kul och skönt att dom tyckte om den,nu ska den bara fin slipas .
Hoppa satt ni alla har haft en riktigt skön helg,smemster eller ej =)





Lite sne och vind, men med en värkande hand
var det vad jag var kababel till idag =)
Kram Thess

15 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare med två akutbesök på så kort tid! Hoppas du känner dig bättre snart så fin tårtan blev mums! kram Sofia

House number 11 sa...

Din stackare! Nu hamnar du inte där igen på ett tag väl!?
Guuud, vilken underbar tårta!
Ha en skön kväll! Vila dig!
Kram Jenny

Bromans Bravader sa...

Nej stackare.. ja det låter som om det verkligen är dags för semester nu. Men tårtan blir ju kanonfin, du är så himla duktig.
Kram Jannike

Ullis sa...

fy va trist hoppas de blir bättre, tårtan var jättefin, va duktig du är.

Krya på dig

♥ Fyra årstider sa...

Inget kul att vara sjuk, men hallå vilken jäkla tårta vännen! Konditor i ditt nästa yrke:)

Kram Lotta

Helenas enkla vardag sa...

Aj då! Tror du är i behov av vila nu!,
Men du har verkligen lyckats göra en superfin tårta! Tur det finns ipren! Krya på dig igen! Kram Helena

dianasdrömmar sa...

Åhh, din stackare.Vilken tårta mums kram Diana

Lena - gott för själen sa...

Ajajaj, nu får det väl räcka! Hoppas det snart går över.

Superfin tårta!

Kram Lena

Tina sa...

Aj då, är man i ett känsligt läge kan ju det mesta drabba en!!
Ta't lugnt och käka många goda tårtbakelser!!

kramen

Mamma till 4 sa...

Nämen... har du otursvecka?? Dags för damen att vila lite nu tror ja hihi.
Underbar tårta!!
Kramen

Lifestyle By Lena sa...

Usch va hemskt, hoppas din hand snart mår bättre. Men du vilken läcker tårta du gjort, underbaaaaaar!!

Kram

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

usch då ...ingen liten fästing som spökar bara väl ? ....

Vilken fantastisk tårta du gjort !! duktiga, duktiga du ....!!

Kram och krya på dig .

Pernilla på Piazzan

Jennys gömma sa...

Hej Thess! Tur att du snart får semester. (Se upp på fredag bara! fredag den 13:e ;) Vilken rolig idé till tårta! Ser fantastiskt god ut! kram Jenny

Ekenäsliv sa...

Tårtan ser gaaalet fin ut Thess!!
Men ack så bekymrad jag blir för dig nu… Har själv en mamma som jobbat i butik och slitit ut sig när hon packat upp nya kläder.
Lova att du är vaksam nu bara, för det är inte att leka med förslitningar i leder… Var rädd om dig!
Förstår att tårtan blev mer än godkänd, de måste ju vara överlyckliga:))
Natti natt!
Kram Anna

Vardaxlyx sa...

Såå fin =)
Kramkram!