lördag, juni 09, 2012

Syrén socker & Godis frossa !!!!

Hej mina vänner!!
Sitter i soffan med Ella och tittar på "Törnrosa"
med regnet smattrandes mot rutan.
Här hemma har det varit en skön lördag som började
med härlig frukost bestående av vaniljyoghurt och
crunch med nötter,tranbär och choklad....om det är så bra
frukost vet jag inte,men väldigt gott var det =)
Sedan blev det en kopp té framför datorn i arbetsrummet
medans jag svarade på mail.
Och nu kan jag meddela att mailadressen fungerar,och kan
ni tänka er att jag fixade till ddet alldeles själv =)
I bland så....går hissen ända upp!!!!

Efter det åkte vi ut till stugan en sväng och sprang ut och
in mellan åskskurarna.
På vägen hem hyrdes det filmer och köptes obsena mängder godis,
så det här ska nog bli en alldeles utmärkt lördag kväll =)



(Ni som vet hur stora dessa Jelly Bean skålarna är förstår oxå hur mycket godis vi köpte =),
kommer räcka i flera dagar..........eller inte =))

Passade även på att göra lite syrén socker till framtida bakning.
Önskar er alla en stört skön lördagkväll så hörs vi i morgon.




Kram Thess

8 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Lördagasgodis, mums!!!
Här har det varit en något upp-och-ned-vänd dag. Dottern fick ju en studsmatta häromdan.. Idag ville hon och kusinen sätta vattenspridaren under mattan, vi sa nej. Men när vi vände ryggen till, vad händer?? Där står spridaren vid sidan om och de gjorde precis det vi sa att de inte fick. Man får ju liksom inte hoppa när det regnat för att det är för halt… Oh, my!! Så nu är mattan bortmonterad och kvat står bara skalet tills hon förstår att man måste lyssna. Fy sjutton så jobbigt!! Jag mår skitdåligt och man vill inte vara för hård, men samtidigt måste man ju lära sig att det får konsekvenser om man gör saker man inte får…
Men det blir svårt att sova och jag sitter här vid datorn istället. Ibland känns det som man har så mycket dåligt samvete, i synnerhet då man bara har ett barn. Hur känner du???

Hu aj aj, behövde ventilera lite, hoppas det var ok?
Sov så gott söta du!!
Kram kram Anna

svart vitt och rött sa...

Riktigt härlig kväll med en stoooor skål godis!! Låter härligt! Jättefina bilder på syrénsockret, men jag hänger inte riktigt med på vad det är för något. Det har jag aldrig hört talas om... Ha en bra avslutning på veckan!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

oj oj oj så mycket gott..helt i min smak...men ha godisförbud nu....måste komma i en klänning i augusti.....men lite kan man ju frossa ha hört att få det plats i handen en rågad sådan gills det inte....ha en härlig vecka kram från Maja

Hemma på Sjuan sa...

Å så gott det ser ut med ert lördagsgodis, försöker låta bli eller åtminstone inte äta för mycket... :)
Syrénsocker? Fina bilder men vad är det? Har jag aldrig hört det innan...
Kram Suss

Lilla Majken sa...

Fina bilder!! Låter spännande med sockret,

Kram Therese

Vardaxlyx sa...

Det kallar jag att LYXA ;-)
KRAM i massor denna måndag!
<3

kråke sa...

Härligt med myspys med mycket godis:))) och syrenerna är ju så vackra:))

kram på dig!

kråke

Lifestyle By Lena sa...

Åh syrensocker låter ljuvligt!
Och visst är det härligt att lyxa till det ibland ;)

Kram