onsdag, juni 13, 2012

Lite hjälp tack !!!!

God kväll mina vänner!!
I dag har vi faktiskt haft riktigt härligt sommar väder
här i stan =)
Ella var mer en lycklig när hon fick ha klänning till dagis.
Själv har det jobbats och sålds REA för fulla hus!!!!
Men nu väntar 2 lediga dagar,skönt som tusan ska det bli,
och hooooppas att solen är framme så att jag får lite sol på min näsa.
Och framförallt för alla barn och ungdomar som slutar skolan här i stan i morgon.


Men på Lördag ska vi på stor baluns då min kära Mamma fyller 60 år!!!!!
Detta ska självklart firas med många paket och ännu mera blommor,
och så många Grattis kramar hon bara orkar med =)



Sen mina vänner skulle jag behöva lite hjälp......och jag vet ju att ni
sååå gärna hjälper till....eller hur? =)
Jo,det är så här att jag har tänkt köpa mig en ny kamera.
Abolut inget fel på den jag har men jag vill gärna kunna köpa till
objektiv som jag vill ha och det är tydligen inte det allra lättaste med den jag har idag.
Har i nuläget en Pentax Kx som funkar hur bra som helst och tar jätte bra bilder.
Och för ca 2 år sedan när jag köpte den var den bäst i test och då fick det helt enkelt
bli den(plus att svägerskan alltid haft Pentax och var jätte nöjd)
Så nu är ju då frågan.....
Vad ska jag välja och vilket fast optik ska jag ha till (50mm)
Please hit me!!!!!



Nu ska jag slänga in en plåt med nyjästa frallor i ugnen och mig själv
i badkaret =)
Hoppas ni får en skön kväll.

                                                                 
                                                           Kram Thess

2 kommentarer:

Lilla Majken sa...

Jag skulle behöva en ny kamera jag med, har snart haft min gamla Canon 400d i 5 år.


Ha en fin kväll. Kram Therese

Bromans Bravader sa...

Svårt... hade man hur mycket pengar som helst skulle man ju köpa en riktig proffskamera, men de är ju väldigt dyra och jag tror inte att jag med mina nuvarande kunskaper skulle använda ens 10% av kapaciteten.
Jag fick en Canon 550 D förra sommaren och jag har varit väldigt nöjd med den. Efter hand kändes standardobjektivet på 18-55 mm som ingick lite trist och då uppgraderade jag mig ju med en fast 35mm lins. Men mycket vill ha mer, nu vill jag ha ett objektiv med mycket zoom och ett macro också... ja ja.. man har ju något att spara till i varje fall.
Canon 550 D fick väldigt, väldigt bra recensioner förra året så jag tror att den är bra och på senast tiden har jag sett att den säljs på Mediamarkt där de förutom standardobjektivet på 18-55mm inkluderar ett objektiv med större zoom (kvaliteten på det kan jag dock inte svara för eftersom min kunskaper är knappa).

Vet inte om du blev klokare av detta dock =)
Kram