söndag, juni 03, 2012

Bil utflykt !!!!

Tjingeling godingar!!!
Tänk ....att vakna upp en Söndag och inte ha
n å g o n t i n g på schemat!!!!!
Vet ärligt talat inte när det hände senast,och det var såååå skönt!!!
Jag började med att snöra på mig "springskorna" och tog en rask
promenad till våran lilla butik som ligger en liten bort
för att köpa frallor och färsk frukt.




Sedan satt vi l ä n g e vid bordet och åt och pratade tills jag fick för mig att baka.
Och baka blev det i massor!!!
Först bullar efter det rabarberkaka och slutligen knäckebröd,lika bar
att vara effektiv när man har ångan uppe =)






Sen var det J som fick myror i brallan och fick för sig att han ville åka och titta
hur det ser där han växte upp,ute på landet några mil utanför stan.

Sagt och gjort...jag packade fika korgen full med nybakat och festis, och
sen gav vi oss iväg.
Det blev verkligen en jätte mysig dag!!!!

Men nu är vi hemma ,nöjda och belåtna efter att ha fått andas lant luft,
så nu är det badkaret som gäller och sen tacos och finalen
 av "mästarnas mästare"


Hoppas att ni har haft en riktigt skön Söndag så hörs vi i morgon!!


Kram Thess

12 kommentarer:

House number 11 sa...

Åh, det låter som en alldeles underbar dag!
Kram på dig

kråke sa...

mmm...allt såg ju bara ljuvligt ut!:)) Förstår att ni haft en härlig dag:))

Kram på dig och fin start på veckan:)

kråke

Jennys gömma sa...

Du är inte dålig du Thess, bakar o donar! :) Jag har faktiskt gjort en rabarber o jordgubbspaj idag, går snabbt när man väl sätter igång! kram på dig!

Bromans Bravader sa...

Wow vad du bakar! Låter som om dagen varit bra.
Kram Jannike

Life´s Silverlining and I sa...

Vilken perfekt dag ni haft! Sitter o tittar på mästarens mästare också nu:) kram Nilla

Ekenäsliv sa...

Låter som en riktig toppendag!!! Jag har städat och donat hela dagen, underbart!!! Och mannen har satt upp saker som jag pekat på, sätt upp den där och den där och så har jag fixat och gjort iordning;)) hi, hi
Dottern har varit och lekt med sina kusiner.
Nu är det natti natt!
Kraaaam Anna

Helenas enkla vardag sa...

Vilken energi och vad mycket ni fått gjort1 Här har vi legat bakis och ätit kebab och kollat tv och bloggar nu är det läggis dax!
Kram Helena

svart vitt och rött sa...

Härligt att ta dagen som den kommer utan några speciella planer!! Er dag verkar ha varit toppen! Ha en bra start på denna veckan också! Kram

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Härlig dag!
Skönt att ha tid för lite spontanutflyker i den lite stressiga vardagen, kram Victoria

dianasdrömmar sa...

Låter som en perfekt söndag Thess :) kram kram Diana

Tina sa...

Nä, nu får jag nog ta och baka mig något. Ser så gott ut alltihop!!

kram

Lilla Majken sa...

Du får inte visa så mycket gott, då måste jag ju äta lite.


Kram Therese