fredag, maj 04, 2012

Mor & Dotter dag !!

Hej finingar!!

Japp i dag har vi haft en riktig mor & dotter dag.
Vi tog cykeln på förmiddagen och åkte bort till G:a Linköping (den gamla delen av staden som är bevarad,vissa hus helt och hållet flyttade dit för att få stå kvar).
Hur som helst så är det sååå mysigt och fint där uppe,kullersten och vackra trädgårdar.
Och om man sedan cyklar genom skogen en kort stund så hamnar du på Valla gård...
Ett jätte mysigt ställe, framför allt för barnen.
Här finns hur mycket gräsmatta som helst att springa på,stor lekpark och massor av djur....
tyvärr var det inte så mycket djur ute idag,bara hästarna,en tupp och några höns.



Men vi lekte en stund i det fina vädret innan vi cyklade tillbaka till gamla stan för att fika.
och cafét är verkligen som en liten dröm,framförallt nu på våren/sommaren när man
kan sitta ute i  den gamla trädgården.
Där finns även en glasspaviljong (som imte öppnat riktigt än) ,och jag har alltid sagt att
om jag inte ska gifta mig i kyrkan så vill jag gifte mig  precis här.







Vad tror ni...visst skulle man kunna gifta sig här? =)
Eftersom ni nu vet att jag bor i Linköping så vet ni kanske oxå att Cloetta ligger här i stan?
Och grejen är den att dom har en "Choklad bod" i gamla stan!!!!!!!!ja exakt....livsfarligt är det,
och dessutom billigt =)
Så jag och Ella shoppade loss ordentligt,så nu behöver vi inte köpa choklad på ett tag he he.
Butiken är dessutom nybyggd men är gjord efter original från 50-talet (tror jag att det är)
Hur som helst, mycket mer retro än så kan det inte bli,så himla fint =)

Men nu börjar det bli kväll och dax  för fröken "Kitchen aid" att göra pizzadag,smaskigt ska det bli =)

Hoppas att ni alla får en riktigt skön fredag kväll (även om det känns som om det är den 3.e
fredagen den här veckan.



                                                                Kram Thess

4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilka härliga bilder och trevlig stund med dottern. Såna dagar kan man leva på länge.

Trevlig helg! Kram Maria

Sahra sa...

Otroligt mysigt. Vilken fin gammal stadskärna Linköping har. Väldigt pittoreskt. Ha en fin helg

Sofi sa...

Så härligt det ser ut!
Vi har en gammal del av staden där jag bor som är så trevlig att strosa runt i, ta en fika och bara njuta:)
En mor och dotter dag är ju bara så mysigt!:)

Kram Sofi

Ekenäsliv sa...

En så mysig dag ni haft du och dottern. Såna behöver man onekligen=) Ser fint ut att gifta sig där, why not? Bara att vänta på frieriet då;-)
Ha en fin helg vännen!
Kraaaam Anna