söndag, januari 08, 2012

Kolonin i vinterskrud

God afton
Jaha söndag kväll igen.
Vart tog den dagen vägen?
Vi har haft en jätte skön dag,åkte bort till kolonin för att titta till den lite,och jag mitt pucko
hade senast vi var där och matat fåglarna bara ställt påsen med fågelfrön innanför dörren utan att stänga igen den vilket självklart resulterat i att en liten fyrfota vän med svans har haft ett kalas utan dess like!!
Och dessutom på något vänster byggt bo i påsen (men vi såg ingen som tur var).
Och först kunde vi inte förstå var trådstumparna kom ifrån som han uppenbarligen byggt med.
Förrens jag titta de på dörrmattan......den jäkeln har käkat upp mattfransarna ha ha ha ha.
Och nu ligger påsen med tillhörande byggmaterial i rabatten,så nu är det färdig festat för musen =)
Och när vi kom hem brassades det pannkisar och rensades städskåp.
3 lådor med blommkrukor !!! och då har jag nog slängt nästan lika mycket.
Om jag har problem ???
Ja ja tror´t =)
Nu är det badkaret och sen varma mackor.
Ha en skön kväll !!

Vem har spatserat här måntro?
Stjärnflocka och Hallon
En halvt uppäten dörrmatta



Om hon ser illa??
Nä inte farligt =)


Kram Thess

5 kommentarer:

Frostrosor sa...

Ojdå! Så det kan bli med naturens vänner!

Bromans Bravader sa...

Vilka uuuuuunderbara vinterbilder!
Ha ha, ja de där djuren alltså... men lite gulligt kanske... (om ni slapp se den..)
Ha en underbar kväll i badet.
Kram Jannike

Jennys gömma sa...

Vilka fina vinterbilder! (förutom mattan då;) Ha en bra kväll! kram Jenny

, sa...

Hej!

Hittade dig genom "Vitaboet", tycker du var så skön med frågan om sidvyer och besökare, eller hur det nu var... Jag är preciiis likadan! Roligt att det finns någon mer, haha!
Här rensades det också i skåp igår, och jajjemensan bland krukor också. Var får man alla ifrån? Men nu är det en kasse färre i alla fall :) Vi to.m åt varma mackor. Verkar som vi hade en gemensam söndag, bortsett från kolonin ;)
Ska kika runt här nu och sedan lägga till dig så jag inte missar några mer roliga historier om fåglar och konstiga bloggfrågor ;)

Kram Anna Lena

Vintage House sa...

Så härliga bilder och de där små djuren vad hade på glasvernadan men fångade dem tillslut...
låt som en mysig kväll

kram
sandra