tisdag, december 13, 2011

" Sankta Lucia "

börjar Lucia dagen lida mot sitt slut,jag undrar just hur många små Lucior,tärnor ,tomtar & pepparkaksgubbar det  har funnits runt omkring i vårt avlånga land i dag?
Själv har jag varit på lussefirande på Ellas dagis, jag det var verkligen en syn...
En springer raka vägen fram till pappa,en vill  inte vara med alls,en annan jäspar och en petar i näsan.
Någon skriker mer än sjunger, och en annan vägrar sjunga överhuvudtaget.......
Och det är alldeles....alldeles underbart =)
Det här...det är underhållning på HÖG nivå.
Tyvärr blev korten så suddiga så att det inte går att se knappt,jätte synd ,så det får bli ett par extra kort som jag tog i morse här hemma i stället (för dom släktingar som inte kunde vara med i dag)
Här har ni en bild på granen som fick följa med hem i Söndags,visst ser han glad ut hi hi =)
Nej nu ska jag ställa mig och baka Whoppisar.












    



Kram Thess

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Thess!
Åh vilken söt liten lucia! Ljuvligt hår hon har din dotter:)

Jag gillar din fina lilla gran, den passar bra där i kannan!

Kraam Jenny

Jennys gömma sa...

Vilken underbar liten Lucia!:)Vi får vänta till imorgon för att se våran Majas Lussetåg. Hoppas bakningen gick fint! kram Jenny

Bromans Bravader sa...

Åh så söt!
Kram J